• بنر صفحات داخلی
چچ
چرا باید بیشتر از کامپوزیت ها استفاده کنیم

چرا باید بیشتر از کامپوزیت ها استفاده کنیم

کامپوزیت وزن بسیار سبک تری دارد. جالب است بدانید که کامپوزیت 75% سبک تز از فلزات و 35% سبک تر از آلومنیوم است. این سبکی به ایمنی بالاتر و وزن کمتر کل سازه شما خواهد انجامید. یکی از مزایای استفاده از محصولات کامپوزیتی استحکام بسیار بالای آنهاست. نسبت استحکام به وزن کامپوزیت بالاتر از فولاد، آلومینیوم، چوب و بتن است.

کامپوزیت وزن بسیار سبک تری دارد. جالب است بدانید که کامپوزیت 75% سبک تز از فلزات و 35% سبک تر از آلومنیوم است. این سبکی به ایمنی بالاتر و وزن کمتر کل سازه شما خواهد انجامید.

یکی از مزایای استفاده از محصولات کامپوزیتی استحکام بسیار بالای آنهاست. نسبت استحکام به وزن کامپوزیت بالاتر از فولاد، آلومینیوم، چوب و بتن است.

کامپوزیت در برابر خوردگی و طیف گسترده ای از مواد شیمیایی از جمله آب شیرین، آب نمک، و مواد شیمیایی و اشعه فرابنفش خورشید مقاوم است. همچنین در برابر آسیب حشرات و حیوانات موذی نیز مقاوم میباشد. کامپوزیت مانند فلز زنگ نمیزند و مانند چوب نمی پوسد و در شرایط محیطی مختلف مقاومت میکنند. کامپوزیت ها امکان استفاده در شرایط غوطه وری در آب به صورت دراز مدت را نیز دارند.

کامپوزیت ها عایق الکتریکی (ضریب دی الکتریکی بالا – آنتی استاتیک) و عایق حرارتی (ضریب هدایت گرمایی پایین) میباشند و عدم جرقه زنی از ویژگی های این مواد میباشد. همچنین امکان سفارشی سازی جهت خاصیت ضد آتش محیا میباشد. به طور کلی کامپوزیت ها در برابر آتش مقاوم هستند و ساختار و ابعاد کامپوزیت ها در نوسانات دمایی ثابت میماند. (ضریب انبساط حرارتی پایین)

استفاده از کامپوزیت، اقتصادی است و قطعات قایبر گلاس قیمت مناسبی دارند. همچنین هزینه نصب و هزینه کارگری و هزینه حمل و نقل و هزینه تعمیر نیز در استفاده از کامپوزیت کمتر میباشد. همچنین کامپوزیت ها طول عمر بالایی دارند و احتیاج به نگه داری ندارند. به رنگ آمیزی و تعمیرهای دوره ای در دراز مدت احتیاجی ندارند. رنگ های مخصوص در پروسه تولید اضافه شده و محصولات تولیدی خود رنگ میباشد و همچنین تولید سطوح رنگی خاص همانند طرح چوب مقدور بوده و نیز رنگ آمیزی پوششی مجدد با کیفیت سطحی ایده آل هم امکان پذیر است.

کامپوزیت سرعت نصب بالایی دارد و تجهیزات کمتری برای نصب کامپوزیت مورد نیاز است. کامپوزیت را میتوان با استفاده از ابزارآلات متداول (سنگ فرز و مته الماسه) برشکاری و سوراخکاری نمود و اتصالات را با پیچ و مهره پرچ نمود. (استفاده از چسب های اپوکسی نیز باعث بهبود چسبندگی و اتصال میشود) در کامپوزیت هر جنبه کلیدی مربوط به طراحی پروفیل را میتوان به راحتی سفارشی کرد.(مانند ابعاد و ظاهر، ضخامت، مواد اولیه، رنگ، ویژگی ها و مشخصات فیزیکی و مکانیکی)

همچنین کامپوزیت ها از لحاظ عبور امواج محیطی شفاف میباشد و در حین عبور امواج باعث اتلاف نمیشود. با توجه به ساختار تشکیل دهنده قطعات کامپوزیتی، در مقابل ضربه مقاوم میباشند و نیروی ضربه در کل قطعه توزیع شده و برخلاف فلزات تغییر شکل دائمی در مقابل ضربه ندارند.

اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
آدرس کوتاه شده: